Stoomtrein

14 juni 2023 - Newtonmore, Verenigd Koninkrijk

De stoomtrein was niet zo oud als je zou verwachten. Maar wel indrukwekkend. De rit was een soort van overleven

De temperatuur was ongekend hoog in de trein en ik was blij dat ik na 2 uur eruit mocht. Hierna hebben we in een vissersdorpje wat gewinkeld en een cuppa (kopje thee) gedronken. Nu was de 2e groep aan de beurt om de treinrit te maken terwijl wij met de bus terug naar fort William reden. Onderweg bij het beeld van Bonnie Prince Charlie en de spoorbrug uit harry potter staan wachten op de trein maar helaas ..de ns is niet de enige met vertraging. Met deze vertraging en de omleidingen door de aardverschuivingen konden we niet meer op tijd in het hotel zijn voor het diner. Daarom kregen we van kras een budget om hier iets te eten. Fish and chips gegeten. Moet je ook een keer gedaan hebben. Uiteindelijk kwam groep 3 terug en onderweg bleek dat de weg toch open was. Scheelde toch 2 uur. Heel fijn. Kortom een dag vol verassingen.